First days - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carmen en Emily - WaarBenJij.nu First days - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Carmen en Emily - WaarBenJij.nu

First days

Blijf op de hoogte en volg Carmen en Emily

28 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi,

Sinds we hier zijn is er al behoorlijk veel gebeurd. Vrijdagochtend waren we om half 5 wakker, toch een beetje last van een jetlag. Toen zijn we ons huisje gaan verbouwen en hebben het, naar onze mening, wat knusser gemaakt. Om 10 uur zijn we boodschappen gaan doen, misschien de volgende keer toch maar een boodschappenlijstje maken… We hadden sla saus maar geen sla & rijst zonder vlees en saus. ’s Avonds gingen we lekker macaroni maken was ons plan, eerlijk gezegd smaakte de macaroni naar boterham met hagelslag. De macaroni ligt nog onaangeraakt in de kast en het gehakt ligt inmiddels in de prullenbak. Overdag gingen we naar Mambo Beach, een heel mooi strand en we zijn meteen goed verbrand. Vrijdagavond zijn we naar een cocktailbar en cafétje geweest. We waren helemaal kapot maar door onze gezellige huisgenoten werd verteld dat we door moesten gaan haha. We zitten met ongeveer 8 andere studenten in ons complex. Zaterdagochtend waren we om half 7 wakker, al iets later maar nog vroeg. Onze eerste stagedag begon om 10 uur, we stonden braaf buiten te wachten. Maar uiteindelijk kwam Jacq om half 11 aan, ze had een afspraak en die was uitgelopen. We beginnen langzaam aan het Curaçaose ritme te wennen. Toen we bij Marie Pampoen aan kwamen hebben we gekeken hoe het er allemaal aan toe gaat bij de duikschool. Ook zijn we bij de nieuwe locatie wezen kijken, het wordt onwijs mooi en we hopen dat het 1 juni open gaat. Om de dag goed af te sluiten gingen we naar een strandfeest op Zanzibar. Vandaag (zondag) hadden we onze tweede stagedag en mochten we al meerdere taken uitvoeren. Vanaf dinsdag gaan Ruud en Jacqueline 3,5 week naar Bonaire voor cursussen dus dan gaan we samen met Wouter en Els de duikschool draaiende houden. Vanavond zijn we toch maar de macaroni gaan koken zonder gehakt, terwijl alle andere huisgenoten naar een strandfeest zijn. Vanwege de jetlag hebben we toch maar besloten om vanavond een keer op tijd te gaan slapen. Ook doordat we morgen weer om kwart over 8 klaar moeten staan omdat we opgehaald voor stage. Het is nog steeds genieten van het weer hier, ondanks dat het vandaag ietsjes frisser was.

We zullen snel weer iets van ons laten horen en foto’s uploaden.

Hopi dike suchi’s
Carmen en Emily

• 28 April 2014 - 07:38

Tess:

Lieve Emily en Carmen, heel veel plezier in Curaçao. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-mes Tess

• 28 April 2014 - 07:43

Judith:

Klinkt goed dames. Nog even en jullie zijn helemaal thuis op Curaçao. Geniet vervan. XXX-jes Judith
    ps. in Tess haar berichtje is mes = jes , hihihi, zelf getypt hè!!

• 28 April 2014 - 07:57

Iris:

Leuk om te lezen, meiden! Ben benieuwd wat jullie vandaag eten ;) Xxxx Iris

• 28 April 2014 - 08:28

Adri:

Wat fijn te lezen dat het zo goed gaat!, buiten het eten koken dan (lachen) oefening baart kunst zeggen ze...ben benieuwd wanneer er macaroni gegeten wordt? Meiden hele fijne werkdag geniet er van...O ja smeren smeren en nog eens smeren he voor je huidje.;)veel liefs Oma xxxxxx

• 28 April 2014 - 09:25

Marijke:

Hoi meiden,
    Wat een leuk verslag weer!
    Erg leuk om te lezen. Volgens mij beginnen jullie je draai al aardig te vinden.
    Mocht het met het koken echt niet gaan lukken, laat het dan even weten....
    Wie weet kunnen we Herman den Blijker dan wel vragen om een nieuw programma te beginnen:
    "Help de studentes!" :-)

Succes met alles en geniet er met volle teugen van!

Dikke kus van ons xxx

• 28 April 2014 - 15:37

Ineke Hoft:

Hallo Emily,

Hoorde van je oma over je reisverslag dus kan ik nu ook even reageren. Zo te zien hebben jullie het erg leuk daar en ga er goed van genieten.
    groetjes van Ineke En oh ja dat eten koken zal vast wel gaan lukken.

• 29 April 2014 - 09:31

Rie Klop:

De macaroni ziet er best goed uit...........